Problematykę przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków regulują artykuły 227-259 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.)
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, faxem, w postaci poczty elektronicznej.
Jeżeli organ samorządu terytorialnego, do którego wniesiono skargę lub wniosek, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazuje on skargę lub wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego.
Organ samorządu terytorialnego, do którego skarga lub wniosek trafiły niewłaściwie, może wskazać wnoszącemu właściwe miejsce przekazania skargi lub wniosku.
Przyjmujący skargi i wnioski jest obowiązany potwierdzić złożenie skargi lub wniosku, jeżeli tego zażąda wnoszący.
W celu rozpatrzenia i załatwienia, skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres wnoszącego.
Załatwienie skargi lub wniosku jest poprzedzone rozpatrzeniem wszystkich okoliczności sprawy.
Załatwienie polega na rozstrzygnięciu, wydaniu poleceń lub podjęciu innych stosownych środków, w celu usunięcia stwierdzonych uchybień i w miarę możliwości przyczyn ich powstania.
Skarżący lub składający wniosek jest zawiadamiany o sposobie rozstrzygnięcia.
Skargi i wnioski, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być rozpatrzone i załatwione niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni.
W innych przypadkach termin załatwienia skargi lub wniosku wynosi miesiąc.
|