Biuletyn Informacji Publicznej
v31
Ogłoszenia 
Urząd Gminy 
Rada Gminy 
Wybory 
Statut Gminy 
Komórki Organizacyjne 
Jednostki Organizacyjne 
Ośrodek Pomocy Społecznej w Obrazowie 
Jednostki Pomocnicze 
Oświadczenia majatkowe Wójta 
Oświadczenia majątkowe radnych i pracowników 
Prawo Miejscowe 
Uchwały Rady Gminy 
Budżet Gminy 
Podatki i opłaty lokalne 
Protokoły z Sesji Rady Gminy w kadencji 2010-2014  
Protokoły z Sesji Rady Gminy w kadencji 2006-2010 
Zarządzenia Wójta 
Ochrona Środowiska 
Obwieszczenia - usunięcie drzew 
Decyzje Środowiskowe i inne - część 2 
Decyzje Środowiskowe i inne - część 1 
Zestawienie Mienia Komunalnego 
Zagospodarowanie przestrzenne 
Plany, Programy, Działania 
Strategia Rozwoju 
Nabór na stanowiska pracy 
Obwieszczenia 
Przetargi 
Wyniki Przeprowadzonych Przetargów 
Zapytania ofertowe 
Gospodarka Nieruchomościami 
Lokalna Grupa Działania 
Sprawy 
Elektroniczna Skrzynka Podawcza 
Wzory formularzy i wniosków 
Wyniki kontroli 
Informacja publiczna podlegająca ograniczeniu 
Dostęp do informacji nieudostępnionych 
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw 
   Wnioski i skargi 
   TRYB ROZPATRYWANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW Z ZAKRESU ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ  
   Dowody osobiste 
   Ewidencja Ludności 
   Nadawanie nr PESEL 
   Wpis obywateli Rzeczypospolitej Polskiej do rejestru wyborców 
Rejestry, ewidencje, archiwa 
Rządowe Centrum Legislacji 
Zamówienia poniżej 14.000 EURO 
  wyszukiwarka
  statystyka
  redakcja Biuletynu
  pomoc
liczba odwiedzin
wnioski i skargi: 208
strona główna: 60179
    strona główna / sposoby przyjmowania i załatwiania spraw / wnioski i skargi 
   Wnioski i skargi
 
  
Problematykę przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków regulują artykuły 227-259 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.)

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, faxem, w postaci poczty elektronicznej. Jeżeli organ samorządu terytorialnego, do którego wniesiono skargę lub wniosek, nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazuje on skargę lub wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego.

Organ samorządu terytorialnego, do którego skarga lub wniosek trafiły niewłaściwie, może wskazać wnoszącemu właściwe miejsce przekazania skargi lub wniosku. Przyjmujący skargi i wnioski jest obowiązany potwierdzić złożenie skargi lub wniosku, jeżeli tego zażąda wnoszący. W celu rozpatrzenia i załatwienia, skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko oraz adres wnoszącego.

Załatwienie skargi lub wniosku jest poprzedzone rozpatrzeniem wszystkich okoliczności sprawy. Załatwienie polega na rozstrzygnięciu, wydaniu poleceń lub podjęciu innych stosownych środków, w celu usunięcia stwierdzonych uchybień i w miarę możliwości przyczyn ich powstania.

Skarżący lub składający wniosek jest zawiadamiany o sposobie rozstrzygnięcia.

Skargi i wnioski, które nie wymagają zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień, powinny być rozpatrzone i załatwione niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni. W innych przypadkach termin załatwienia skargi lub wniosku wynosi miesiąc.

 

Redaktor: Patryk Marzec

  ostatnia modyfikacja: 27 Październik 2010 - 08:46
  COPYRIGHT @ ASI Sp. z o.o. 2003 strona główna